info@zuidvogelsopreis.nl

North Limburg Cup 2024

In 2014 schreven we voor het eerst in voor de North Limburg Cup. Het enthousiasme was groot want we namen deel met maar liefst negen teams. Het record was in 2016: we namen deel met 17 teams. Maar ook 2019 was druk met 16 teams. We kunnen steeds terug kijken op een superweekend waarin we blije gezichten zagen die zichtbaar genoten. En daar doen we het voor!  Het aantal teams dat deelneemt is zeker geen doel op zich. De ervaring leert echter dat dit soort toernooien worden beschouwd als de sportieve hoogtepunten in het voetbalseizoen en voorzien  daaromin een stijgende behoefte. Meer teams leidt gelukkig ook tot meer begeleiders en sponsoren, hierdoor kan er gewoon meer worden gedaan als je kijkt naar vervoer, shirts, boodschappen etc. En last but not least maken we ook meer spelers blij. Meer info vindt je op de website van de organisator: TVG sports 

Leeftijdsgroepen


Deelname is mogelijk voor JO10 tot en met JO15 en MO15. Bij voldoende deelname volgt MO13 wellicht. 
Zowel selectie teams als niet selectieteams kunnen inschrijven. 

Info avond!

7 februari om 20:00 in de kantine. De presentatie kunt u hier downloaden.

Wanneer? 

Het toernooi wordt met Pinksteren gespeeld, op 18 en 19 mei 2023. We vertrekken op vrijdag 17 mei einde middag en zijn terug op zondagavond 19 mei rond 21:30 uur. 

Speellocaties

We overnachten en sapelen in Gennep bij V.V. Vitesse in een tentenkamp. Ieder team heeft zijn eigen tent, kleinere teams kunnen gecombineerd worden met andere Zuidvogels teams. 

Gennep 
Sportpark De Heykuul
Langeweg 4
6591 XX Gennep                   

Arrangement en kosten

De totale kosten zijn €150,- per speler. Hiervoor krijgt de speler:

  • deelname aan het toernooi
  • vervoer Huizen - Gennep v.v.
  • ontbijt
  • eenvoudige lunch
  • diner
  • enkele drankjes en snacks
  • toernooihoodie

Het ontbijt en avondeten worden genuttigd op het tentencomplex. Vanuit Zuidvogels wordt gezorgd voor een eenvoudige lunch: krentenbollen, drinken, flesje water, Snelle Jelle en fruit op de velden. Dit betreft een basisvoorziening. Voor extra wensen kunt u op eigen kosten gebruik maken van de diverse voorzieningen op de speellocaties. Mochten spelers, om welke reden dan ook, bepaalde voedselsoorten wel of niet gebruiken dan vernemen we dit graag vooraf, zodat we hiervoor voorzieningen kunnen treffen. 

Welke begeleiders?

Ieder team kan alleen inschrijven als er minimaal twee begeleiders meegaan. De meeste teams nemen hun leider of trainer mee, maar ook ouders kunnen begeleider zijn. Als er echt geen begeleiders beschikbaar zijn heeft Zuidvogels beperkt en in overleg jong volwassen spelers beschikbaar die in hun jeugd zelf als speler hebben deelgenomen. Zij kunnen als begeleider fungeren. 

Kosten begeleiders

Hoewel Zuidvogels voor de begeleiders het volle tarief betaalt, berekenen we slechts €60,- per begeleider door als dankbaarheid voor die mensen die zich als begeleider beschikbaar stellen. Het maximum aantal begeleiders die tegen dit tarief mee kunnen is twee. Vanaf de derde begeleider vragen we een team om, naast de verplichte sponsor, een tweede sponsor op te geven €150,- . 

Sponsoring

Ieder team is verplicht om 1 sponsor aan te leveren. De sponsorbijdrage bedraagt € 150,- per sponsor. exclusief BTW (€ 181,50 incl. BTW). Hiervoor ontvangt de sponsor een naamsvermelding met logo en doorlink op deze website en een naamsvermelding op het toernooishirt dat de kinderen dragen als ze niet spelen. De sponsorgelden komen 100% ten goede aan de spelers van dit toernooi en worden gebruikt om veel te kunnen doen voor aan acceptabele spelersbijdrage.

Inschrijven en inschrijvingstermijn 

Download hier het inschrijfformulier voor spelers aan hun leider (Excel)

Download hier het inschrijfformulier voor teams naar de organisatie (Excel)
 

Ieder HSV De Zuidvogels team uit de genoemde categorieën is van harte welkom. Enige ambitie is wel op zijn plaats, want de meeste clubs sturen de betere teams. Er is in ieder geval nog ruim de tijd om de teams te ontwikkelen. Wie gaat deze mooie en gezellige sportuitdaging aan?

Voor alle duidelijkheid: de inschrijving sluit uiterlijk op 29 februari  zodat de organisatoren voldoende voorbereiding hebben om alles in goede banen te leiden. 

Er zijn een paar kleine dingen die we van u vragen:

  • Er kunnen alleen complete teams worden ingeschreven
  • Samengestelde teams zijn van welkom, graag onderling organiseren.
  • Ieder team zorgt voor mimimaal twee sponsoren.
  • Het sponsorbedrag bedraagt minimaal € 150,- exclusief BTW (€ 181,50 incl. BTW).
  • Meer sponsorinkomsten zijn zeer welkom en komen ten goede aan alle spelers. 
  • Zuidvogels stuurt de sponsoren hiervoor een factuur. 
  • Voor dit bedrag krijgt de sponsor een jaar lang een bannervermelding op deze website en staat zijn logo op het toernooishirt/hoodie, die de spelers dragen buiten de wedstrijden.
  • Degene die een team inschrijft, verzorgt ook de incasso en betaalt het totaal aan de organisatie, zie onder
  • Ieder team schrijft minimaal twee begeleiders in, die meegaan.
  • Begeleiders zijn bereid tot het leveren van hand- en spandiensten.

Uw inschrijving kunt u richten aan Joop Gortemaker via jgortemaker@ziggo.nl

Joop verstrekt u na inschrijving het rekeningnummer waarop u uitsluitend het totaalbedrag kunt betalen. Vanaf 2016 vinden alle betalingen van spelers en sponsoren plaats op een bankrekening die Zuidvogels speciaal voor dit soort evenementen heeft geopend, met dank aan de penningmeester. We verwachten zeker geen overschotten, maar voor zover deze er ooit komen komen deze ten goede aan volgende edities van dit toernooi.

Douchen

Het is de bedoeling dat de spelers douchen op de sportlocaties. Het is prettig als ouders dit vooraf met hun kinderen bespreken. Op het complex in Gennep beperkte douche capaciteit, er overnachten tijdens het toernooi honderden mensen. We willen hier alleen douchen als er een specifieke reden is, omdat de groep anders 's ochtends niet op tijd klaar is voor vertrek.

Organisatie 2024

Anouk Ramselaar
Algemene organisatie
M 06 54233057
E anoukramselaar@hotmail.com

Joop Gortemaker
Inschrijven en incasso (uitsluitend per team) 
M 06-53726132
jgortemaker@ziggo.nl

Guido van Gestel
Algemene organisatie, communicatie, sponsoring
M 0620955122
guidovangestel@kwak.nl

Raymond Renes
algemene organisatie, sponsoring, maaltijden/dranken
M 0654905439
renes@coloursathome.nl

Rolf Wortelboer
Faciliteiten, vervoer
E rolf@dierxl.nl
M 06-51329202

Eline Wortelboer
M 0621181488

Rolf van Essen 
M 0627876848
E rolf@vanessen.biz
website,sponsoring, vervoer, info avond

Deelnemende teams 2024

Jongens: 
Meisjes: 


Gedragsregels begeleiders: 

  • De begeleiders zijn gedurende het toernooi verantwoordelijk voor hun eigen team.
  • Alle begeleiders zullen organiserende en faciliterende taken hebben.  
  • Een begeleider moet altrijd kunnen autorijden bij eventuele noodzaak zoals ziekenhuisbezoek.   
  • Bij calamiteiten/wangedrag kan de organisatie besluiten om spelers te schorsen of te verwijderen.   
  • Het nuttigen van alcohol is niet toegestaan onder de 18 jaar. Let hier op als begeleider.  
  • Vanuit Zuidvogels wordt er alleen frisdrank meegenomen naar Limburg.  
  • Is alcohol nu verboden voor begeleiders? Een verbod willen we niet opleggen, maar we willen wel vragen hier zorgvuldig en op een goede manier met alcohol gebruik om te gaan. Je bent en blijft verantwoordelijk voor de voetballers in je team.  

Voorlopige dagindeling

Vrijdag 17 Mei  

16.15 uur          begeleiders aanwezig parkeerterrein HSV De Zuidvogels
16.30 uur          spelers aanwezig, melden bij hun begeleider.
17.00 uur          vertrek met touringcar en 9 persoons busjes bussen richting Gennep
19:00 uur          aankomst, inrichten tenten, buffet, briefing organisatie Zuidvogels opreis, slapen

Zaterdag 18 Mei

- ontbijt
- spelen
- aan het eind van de dag BBQ-en 
- het is voor ouders niet mogelijk om mee te bbq-en

​Het actuele speelschema kunt u terugvinden op  www.tvgsports.nl 

Zondag 19 Mei

- ontbijt
- spelen​. Dit speelschema is pas zaterdag bekend en is terug te vinden op www.tvgsports.nl
- vervoer terug naar Gennep met personenbusjes- 2
- rond 20.00 uur vertrek bussen richting Huizen
- rond 21.30 uur       verwachte aankomst parkeerterrein HSV De Zuidvogels

Vervoer

Vervoer van en naar Gennep en locale transfers worden uitgevoerd met touringcars en/of 9 persoons huurbusjes, eventueel aangevuld met auto's van begeleiders. De 9 persoons busjes en auto's van begeleiders doen op locatie dienst als pendelbusjes. 

Gedragsregels HSV De Zuidvogels - North Limburg Cup

We weten dat dit soort toernooien in een grote behoefte voorzien en verwachten daarom veel teams. We gunnen alle spelers alle plezier met elkaar, zowel tijdens het voetballen als daarna. Uiteindelijk is dit is één van de redenen om dit toernooi te organiseren. Maar toch is het goed om bij eventuele misdragingen, die we overigens niet verwachten, wat basisregels op te stellen. Als we dit niet doen dan zijn er net zoveel normen en waarden hebben als dat er spelers en begeleiders aanwezig zijn. Dat kan zorgen voor onduidelijkheid. U vindt ze hieronder:

  • Bij misdragingen corrigeert een begeleider zijn team of speler naar eigen inzicht.
  • De organisatie benoemt (en communiceert vooraf) drie organisatoren die in onderling overleg en met meerderheid van stemmen beslissen over te nemen maatregelen bij ernstige misdragingen, dit te beoordeling aan de betreffende drie begeleiders.
  • Bij het niet opstellen van een speler, schorsing of verwijdering van het toernooi vindt nooit restitutie van gelden plaats
  • Als de organisatie besluit om een speler te verwijderen van het toernooi dan verplicht een ouder zich door inschrijving om de betreffende speler zelf en op eigen kosten binnen drie uur na telefonische melding op te halen. Mocht dit niet gebeuren dan accepteert de ouder die zijn kind heeft ingeschreven op voorhand alle kosten die de organisatie maakt inzake terugreis en begeleiding van de betreffende speler.
  • Bij misdragingen kan HSV De Zuidvogels extra disciplinaire maatregelen opleggen die ook na het toernooi van toepassing zijn.
  • Spelers, ouders en begeleiders zijn door inschrijving akkoord met bovenstaande gedragsregels.

Verzekering

De deelname aan dit toernooi geschiedt geheel op eigen risico en verantwoording. Door deelname gaat u hiermee akkoord en vrijwaart u de organisatie van elk risico en iedere verantwoordelijkheid.

Verplicht meenemen!

  • Een zeiltje/oud laken o.i.d. voor onder het luchtbed i.v.m. mogelijke splinters in de vlonders op de vloer
  • Zwembroek omdat er wellicht wat tijd moet worden overbrugd i.v.m. vroeg of late start per dag.
  • Medicijnen indien noodzakelijk
  • Voetbaltas
  • Voetbalschoenen
  • Scheenbeschermers
  • Handschoenen (als je keeper bent)
  • Trainingspak
  • Wedstrijdtenue
  • Handdoek (en)
  • Slippers (voor douchen tussen de wedstrijden door)
  • Zonnebrand creme
  • Pet
  • Luchtbed, beddengoed of slaapzak, kussensloop, evt. kussen
  • Extra fleecedeken iod kan handig zijn, 's-nachts is het koud
  • Kleding voor na het douchen/ 's avonds
  • Zwenkleding voor het geval het tem naar de Mookerplas gaat
  • Gel
  • Douche gel
  • Shampoo
  • Tandenborstel
  • Tandpasta
  • Extra zakgeld, wij adviseren maximaal €10,- per dag.
  • Plastic zak voor natte spullen
  • Sokken
  • Pyama

Contactpersoon in geval van nood en EHBO

Voor reguliere vragen rondom dit toernooi is de leider/begeleider van het betreffende team het eerste aanspreekpunt. Uitsluitend in geval van nood zijn de organisatoren bereikbaar, zie boven. Op de sportvelden is een EHBO post.

Ouders

Ouders en familie zijn van harte welkom als toeschouwer. Veel ouders maken er zelfs een leuk weekendje uit van! Overdag naar de kinderen kijken, en 's avonds lekker eten en overnachten in een gezellig hotel. Op de overnachtingslocatie is het de bedoeling dat uitsluitend de begeleiders aanwezig zijn. Om helder te houden wie wat doet: uw zoon of dochter wordt (door de begeleiders) begeleid vanaf het moment dat dat wij de bus ingaan tot het moment dat hij/zij de bus weer uitstapt op zondagavond. Het is verstandig om dit zo te houden i.v.m. het overzicht, telling etc. Ouders zijn welkom tot 18:00 in het tentenkamp, daarna worden ze verzocht om naar de kantine of hun eigen locatie te gaan.  

 

 

Home > North Limburg Cup 2024