info@zuidvogelsopreis.nl

North Limburg Cup 2019

In 2014 schreven we voor het eerst in voor de North Limburg Cup. Het enthousiasme was groot want we namen deel met maar liefst negen teams. Het record was in 2016: we namen deel met 17 teams. We kunnen steeds terug kijken op een superweekend waarin we blije gezichten zagen die zichtbaar genoten. En daar doen we het voor!  Het aantal teams dat deelneemt is zeker geen doel op zich. De ervaring leert echter dat dit soort toernooien worden beschouwd als de sportieve hoogtepunten in het voetbalseizoen en voorzien in  een stijgende behoefte. Meer teams leidt gelukkig ook tot meer begeleiders en sponsoren, hierdoor kan er gewoon meer worden gedaan als je kijkt naar vervoer, shirts, boodschappen etc. En last but not least maken we ook meer spelers blij. Nieuwsgierig? Als je hier klikt, dan zie je een promotie film van het toernooi.

Info avonden!

Dinsdag 20 november 2018 20:00 in de tijdelijke kantine
Donderdag 7 maart 2019 20:00 in de nieuwe kantine


Wanneer? 

Het toernooi wordt met Pinksteren gespeeld, op 8 en 9 juni 2019. We vertrekken op vrijdag 7 juni direct na schooltijd  en zijn terug op zondagavond 9 juni rond 21:30 uur. 

Speellocaties

We overnachten in Gennep bij V..V. Vitesse in een tentenkamp. Ieder team heeft zijn eigen tent, kleinere teams kunnen gecombineerd worden met andere Zuidvogels teams. De wedstrijden worden gespeeld op diverse verenigingen in de plaatsen Gennep, Sint Hubert en Groesbeek (2 locaties). 

Gennep (de thuisbasis)
Sportpark De Heykuul
Langeweg 4
6591 XX Gennep                                                       

Groesbeek                                                             
Sportpark Breedeweg                                           
Sint Anthoniusweg 11                                       
6562 GL Groesbeek                                             

Groesbeek
Sportpark De Treffers
Nijerf 1
6562 KW Groesbeek

Sint Hubert
Sportpark Sint Hubert
Voortsestraat 18
5454 GR Sint Hubert

Arrangement

De kosten zijn € 125,- per speler. Verblijf is op basis van halfpension. Het ontbijt en avondeten worden genuttigd op het tentencomplex. Vanuit Zuidvogels wordt gezorgd voor een eenvoudige lunch: krentenbollen, drinken, flesje water, Snelle Jelle en fruit op de velden. Dit betreft een basisvoorziening. Voor extra wensen kunt u op eigen kosten gebruik maken van de diverse voorzieningen op de speellocaties. Mochten spelers, om welke reden dan ook, bepaalde voedselsoorten wel of niet gebruiken dan vernemen we dit graag vooraf, zodat we hiervoor voorzieningen kunnen treffen. 

Douchen

Het is de bedoeling dat de spelers douchen op de sportlocaties. Het is prettig als ouders dit vooraf met hun kinderen bespreken. Op het complex in Gennep beperkte douche capaciteit, er overnachten tijdens het toernooi honderden mensen. We willen hier alleen douchen als er een specifieke reden is, omdat de groep anders 's ochtends niet op tijd klaar is voor vertrek.

Organisatie 2019

Joop Gortemaker
Inschrijven en incasso (uitsluitend per team) 
M 06-53726132
jgortemaker@ziggo.nl

Guido van Gestel
Algemene organisatie, communicatie, sponsoring
M 0620955122
guidovangestel@kwak.nl

Gerard de Veen
algemene organisatie, maaltijden/dranken, transport
M 0622490145
gerard.deveen@ziggo.nl

Raymond Renes
algemene organisatie, sponsoring, maaltijden/dranken
M 0654905439
renes@coloursathome.nl

Barbara Koetze
Algemene organisatie, kleding, draaiboek 
M 0610601007
E barbara@koetze.com

Rolf van Essen
Website, vervoer, sponsoring
rolf@vanessen.biz
M 06-27876848

Rolf Wortelboer
Faciliteiten, vervoer
E rolf@dierxl.nl
M 06-51329202
 

Deelnemende teams

Jongens: (update 16-04-2019)

JO11-1 JO11-2 JO12-1 JO13-1 JO13-2 JO14-1 JO15-1 JO15-2 JO15-3 JO16-1 JO17-1
Meisjes:

MO13-1 MO13-2 MO15-1 MO17-1 MO17-2

Begeleidersinformatie 2019

Het begeleidershandboek kunt u hier downloaden.
De presentatie van de begeleidersbijeenkomst kunt u hier downloaden


Gedragsregels begeleiders: 

  • De begeleiders zijn gedurende het toernooi verantwoordelijk voor hun eigen team.
  • Alle begeleiders zullen organiserende en faciliterende taken hebben.  
  • Een begeleider moet altrijd kunnen autorijden bij eventuele noodzaak zoals ziekenhuisbezoek.   
  • Bij calamiteiten/wangedrag kan de organisatie besluiten om spelers te schorsen of te verwijderen.   
  • Het nuttigen van alcohol is niet toegestaan onder de 18 jaar. Let hier op als begeleider.  
  • Vanuit Zuidvogels wordt er alleen frisdrank meegenomen naar Limburg.  
  • Is alcohol nu verboden voor begeleiders? Een verbod willen we niet opleggen, maar we willen wel vragen hier zorgvuldig en op een goede manier met alcohol gebruik om te gaan. Je bent en blijft verantwoordelijk voor de voetballers in je team.  

Voorlopige dagindeling

Vrijdag 7 juni  

15.15 uur          begeleiders aanwezig parkeerterrein HSV De Zuidvogels
15.30 uur          spelers aanwezig, melden bij hun begeleider.
16.00 uur          vertrek met touringcar en 9 persoons busjes bussen richting Gennep
18:00 uur          aankomst, inrichten tenten, buffet, briefing organisatie Zuidvogels opreis, slapen

Zaterdag 8 juni

- ontbijt
- vervoer van en naar de velden met meegebrachte personenbusjes.
- spelen
- vervoer terug naar Gennep met personenbusjes
- aan het eind van de dag BBQ-en de spelers en begelders in Gennep bij het tentencomplex. - 
- het is voor ouders niet mogelijk om mee te bbq-en

​Het actuele speelschema kunt u terugvinden op North LImburg Cup.

Zondag 9 juni

- ontbijt
- vervoer van en naar de velden met meegebrachte personenbusjes. 
- spelen​. Dit speelschema is pas zaterdag bekend en is terug te vinden op North Limburg Cup.
- vervoer terug naar Gennep met personenbusjes

- 20.00 uur          vertrek bussen richting Huizen
+/- 21.30 uur       verwachte aankomst parkeerterrein HSV De Zuidvogels

Vervoer

Vervoer van en naar Gennep en locale transfers worden uitgevoerd met touringcars en/of 9 persoons huurbusjes, eventueel aangevuld met auto's van begeleiders. De 9 persoons busjes en auto's van begeleiders doen op locatie dienst als pendelbusjes. 

Gedragsregels HSV De Zuidvogels - North Limburg Cup

We weten dat dit soort toernooien in een grote behoefte voorzien en verwachten daarom veel teams. We gunnen alle spelers alle plezier met elkaar, zowel tijdens het voetballen als daarna. Uiteindelijk is dit is één van de redenen om dit toernooi te organiseren. Maar toch is het goed om bij eventuele misdragingen, die we overigens niet verwachten, wat basisregels op te stellen. Als we dit niet doen dan zijn er net zoveel normen en waarden hebben als dat er spelers en begeleiders aanwezig zijn. Dat kan zorgen voor onduidelijkheid. U vindt ze hieronder:

  • Bij misdragingen corrigeert een begeleider zijn team of speler naar eigen inzicht.
  • De organisatie benoemt (en communiceert vooraf) drie organisatoren die in onderling overleg en met meerderheid van stemmen beslissen over te nemen maatregelen bij ernstige misdragingen, dit te beoordeling aan de betreffende drie begeleiders.
  • Bij het niet opstellen van een speler, schorsing of verwijdering van het toernooi vindt nooit restitutie van gelden plaats
  • Als de organisatie besluit om een speler te verwijderen van het toernooi dan verplicht een ouder zich door inschrijving om de betreffende speler zelf en op eigen kosten binnen drie uur na telefonische melding op te halen. Mocht dit niet gebeuren dan accepteert de ouder die zijn kind heeft ingeschreven op voorhand alle kosten die de organisatie maakt inzake terugreis en begeleiding van de betreffende speler.
  • Bij misdragingen kan HSV De Zuidvogels extra disciplinaire maatregelen opleggen die ook na het toernooi van toepassing zijn.
  • Spelers, ouders en begeleiders zijn door inschrijving akkoord met bovenstaande gedragsregels.

Verzekering

De deelname aan dit toernooi geschiedt geheel op eigen risico en verantwoording. Door deelname gaat u hiermee akkoord en vrijwaart u de organisatie van elk risico en iedere verantwoordelijkheid.

Verplicht meenemen!

  • Een zeiltje/oud laken o.i.d. voor onder het luchtbed i.v.m. mogelijke splinters in de vlonders op de vloer
  • Zwembroek omdat er wellicht wat tijd moet worden overbrugd i.v.m. vroeg of late start per dag.
  • Medicijnen indien noodzakelijk
  • Voetbaltas
  • Voetbalschoenen
  • Scheenbeschermers
  • Handschoenen (als je keeper bent)
  • Trainingspak
  • Wedstrijdtenue
  • Handdoek (en)
  • Slippers (voor douchen tussen de wedstrijden door)
  • Zonnebrand creme
  • Pet
  • Luchtbed, beddengoed of slaapzak, kussensloop, evt. kussen
  • Extra fleecedeken iod kan handig zijn, 's-nachts is het koud
  • Kleding voor na het douchen/ 's avonds
  • Zwenkleding voor het geval het tem naar de Mookerplas gaat
  • Gel
  • Douche gel
  • Shampoo
  • Tandenborstel
  • Tandpasta
  • Extra zakgeld, wij adviseren maximaal €10,- per dag.
  • Plastic zak voor natte spullen
  • Sokken
  • Pyama

Contactpersoon in geval van nood en EHBO

Voor reguliere vragen rondom dit toernooi is de leider/begeleider van het betreffende team het eerste aanspreekpunt. Uitsluitend in geval van nood zijn de organisatoren bereikbaar, zie boven. Op de sportvelden is een EHBO post.

Ouders

Ouders en familie zijn van harte welkom als toeschouwer. Veel ouders maken er zelfs een leuk weekendje uit van! Overdag naar de kinderen kijken, en 's avonds lekker eten en overnachten in een gezellig hotel. Op de overnachtingslocatie is het de bedoeling dat uitsluitend de begeleiders aanwezig zijn. Om helder te houden wie wat doet: uw zoon of dochter wordt (door de begeleiders) begeleid vanaf het moment dat dat wij de bus ingaan tot het moment dat hij/zij de bus weer uitstapt op zondagavond. Het is verstandig om dit zo te houden i.v.m. het overzicht, telling etc. Ouders zijn welkom tot 18:00 in het tentenkamp, daarna worden ze verzocht om naar de kantine of hun eigen locatie te gaan.  

Welke leeftijdscategorieen kunnen inschrijven?

Deelname is mogelijk voor de categorieën MO13, MO15, MO17, JO11 (8 aside), JO12 (8 aside) JO13 JO15, JO17  

Wat kost het?

De spelersbijdrage is € 125,- per speler, de begeleidersbijdrage is € 50,- per begeleider (max. twee begeleiders per team, overige begeleiders welkom à € 125,- per begeleider) . De sponsorbijdrage bedraagt € 150,- per sponsor. excusief BTW (€ 181,50 incl. BTW). Hiervoor ontvangt de sponsor een naamsvermelding met logo en doorlink op deze website en een naamsvermelding op het toernooishirt dat de kinderen dragen als ze niet spelen. De sponsorgelden komen 100% ten goede aan de spelers van dit toernooi en worden gebruikt om veel te kunnen doen voor aan acceptabele spelersbijdrage. De spelersbijdrage is inclusief deelname, vervoer, lokaal vervoer, ontbijt, eenvoudige lunch, diner, enkele drankjes en snacks en toernooishirt. Als een team onvoldoende sponsoring heeft of begeleiders gratis wil laten meedoen dan wordt de spelersbijdrage het missende bedrag gedeeld door het aantal spelers hoger. Bijboorbeeld: een team telt 14 spelers en heeft slechts één sponsor. Daarmee is het tekort € 181,50 inclusief BTW. Dit is per speler € 12,96. De bijdrage per speler is nu € 137,96.

Inschrijven en inschrijvingstermijn 

Ieder HSV De Zuidvogels team uit de genoemde categorieën is van harte welkom. Enige ambitie is wel op zijn plaats, want de meeste clubs sturen de betere teams. Er is in ieder geval nog ruim de tijd om de teams te ontwikkelen. Wie gaat deze mooie en gezellige sportuitdaging aan?

Voor alle duidelijkheid: de inschrijving sluit uiterlijk op 1 april 2018, zodat de organisatoren voldoende voorbereiding hebben om alles in goede banen te leiden. 

Er zijn een paar kleine dingen die we van u vragen:

  • Er kunnen alleen complete teams worden ingeschreven
  • Samengestelde teams zijn van welkom, graag onderling organiseren.
  • Ieder team zorgt voor mimimaal twee sponsoren.
  • Het sponsorbedrag bedraagt minimaal € 150,- exclusief BTW (€ 181,50 incl. BTW).
  • Meer sponsorinkomsten zijn zeer welkom en komen ten goede aan alle spelers. 
  • Zuidvogels stuurt de sponsoren hiervoor een factuur. 
  • Voor dit bedrag krijgt de sponsor een jaar lang een bannervermelding op deze website en staat zijn logo op het     toernooishirt, dan de spelers dragen buiten de wedstrijden.
  • Degene die een team inschrijft, verzorgt ook de incasso en betaalt het totaal aan de organisatie, zie onder
  • Ieder team schrijft minimaal twee begeleiders in, die meegaan.
  • Begeleiders zijn bereid tot het leveren van hand- en spandiensten.

Download hier het inschrijfformulier voor spelers aan hun leider (Excel)

Download hier het inschrijfformulier voor teams naar de organisatie (Excel)

Uw inschrijving kunt u richten aan Joop Gortemaker via jgortemaker@ziggo.nl

Joop verstrekt u na inschrijving het rekeningnummer waarop u uitsluitend het totaalbedrag kunt betalen. Vanaf 2016 vinden alle betalingen van spelers en sponsoren plaats op een bankrekening die Zuidvogels speciaal voor dit soort evenementen heeft geopend, met dank aan de penningmeester. We verwachten zeker geen overschotten, maar voor zover deze er ooit komen komen deze ten goede aan volgende edities van dit toernooi.

Sponsorbehoefte

Naarmate de omvang van dit ‘evenement’ toeneemt groet ook de omvang van de begroting.
In dat opzicht hebben we er heel graag nog wat sponsoren bij. Een sponsorpakket kost € 150,-, dit bedrag  komt volledig ten goede aan faciliteiten voor onze jeugdspelers. De sponsor krijgt hier uiteraard iets voor terug: een jaar lang een logo en weblink op www.zuidvogelsopreis.nl en een naamvermelding op het toernooishirt dat de spelers dragen als ze niet spelen. U ontvangt een BTW factuur vanuit Zuidvogels. Interesse? Neem dan contact op met Rolf van Essen op 0627876848, rolf@vanessen.biz. Van sponsoren die zich al hebben opgegeven ontvangen wij graag een logo, voor zover nog niet gebeurd, zodat we dit kunnen vermelden op de website en het shirt.

Home > North Limburg Cup 2019